Očami voličov

22. decembra 2015, Magdaléna Slezáčková, Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, Nezaradené

Ľavica či pravica? Koalícia či opozícia? Otázky, nad ktorými každé 4 roky dúmajú politici. V predvolebné obdobie vkladajú všetky nádeje do skutkov, ktorými očaria svojich voličov. Pre politické strany v tomto prípade sú médiá  najvhodnejším prostriedkom pre propagovanie volebných kampaní. Z politikov sa stávajú akční aktéri, ktorí sa snažia prebudiť aj najzarytejšieho voliča. Menia sa na zlaté rybky, ktoré vo volebných spotoch vám splnia tri možno aj viac želaní. V printových médiách sa objavujú rôzne bilboardy so sloganom určitej politickej strany/kandidátov, ktoré obsahujú aj krátke výstižné popisy, prečo by mal volič práve im poskytnúť svoj voličský hlas. Svojou bystrosťou a prefíkanosťou vedia ako nalákať voličov na svoju stranu. V tomto období organizujú rôzne predvolebné eventy. Kde sa zároveň svojím voličom takýmto spôsobom poďakujú za ich prejavenú dôveru a očaria im bohatým kultúrnym programom a rôznymi darčekmi s logom politickej strany. Súčasťou predvolebného obdobia sa u politikov prejavuje aj obrovský záujem o spokojnosť občanov. Pod spokojnosťou občana mám na mysli najmä rekonštruovanie ciest a zničených chodníkov. Ide o predvolebný ťah každého politika, aby práve svojimi dobrými činmi zaujal voličov. Súčasťou je aj vytvorenie určitej „osnovy sľubov“, akými sa chcú uchádzať o hlasy voličov. Určitá veková kategória ľudí je ľahko ovplyvniteľná, zaujímajú ich sľuby politikov a ak voličom konkrétny sľub vyhovuje, svoj hlas darujú kandidátovi, ktorému plne dôverujú, že sľub dodrží. Politici vždy vedia, na ktorú citovú stránku u ľudí sa majú zamerať, aby získali najväčší počet voličov na svoju stranu. Či už budete veriť, že v nasledujúcom roku 2016 politici svoje sľuby splnia je na každom z nás a na vlastnom uvážení.